Friday, August 18, 2017

NAK ORDER TSHIRT, MACAM MANA CARANYA?

Assalamu'alaikum selamat sejahtera..

Alhamdulillah berjumpa lagi kita dalam Jumaat ke 3 bulan Ogos 2017 ni. Pejam celik pejam celik dah nak sampai hujung bulan.

Saya rasa sekarang waktu berlalu sangat pantas. Jumaat ke Jumaat macam 2 - 3 hari jer.. Kenapa ya?? Haa saya tinggalkan korang soalan tu, lu pikir la sendiri. Hehe

Focus on the topic now....

Persoalan yang biasa ditanya bila customer whatsapp saya adalah:

Nak Order Tshirt, Macam Mana Caranya?

So kat sini saya nak share 6 LANGKAH MUDAH TEMPAH TSHIRT.

1st of all, korang kena whatsapp saya dulu di 0127009605 atau klik sini.

Seterusnya, just follow the flow;



1) PILIH BAJU & DESIGN.


BAJU.. macam mana nak pilih baju?

Baju paling HOT & HIGH DEMAND adalah baju Basic Shortsleeve, Longsleeve & Kids. Korang boleh dapat serendah RM11/pcs tau kalau kena dengan kuantiti. Harga ada kat gambar bawah.

Dan harga bukan baju kosong jer, tapi siap cop depan baju 1 kaler.. berbaloi kan..


Tshirt Basic Shortsleeve & Longsleeve

Tshirt Budak 1-14 tahun

Lain2 jenis baju korang klik link kat bawah:

P/s: Klik ikut pada brand baju yang korang nak. Ada brand yang standard kualiti, harganya murah macam Rians dan Foursquare. Ada brand yang premium Quality macam Gildan, bajet ada tinggi sikit.

Lepas dah setel pilih baju, PILIH DESIGN pulak. Ada 15 design untuk korang mcm kat bawah:


Family Day, Rewang, Wedding, Kelas, Kelab dan Reunion. Semuanya sesuai dengan design kat atas ni


Design yang saya dah sediakan ni untuk senangkan kerja korang. Korang xyah susah2 design. Tinggal tukar perkataan sahaja ikut kesesuaian.

Macam mana kalau ada design sendiri? 

Boleh je email kat saya di madaniprintingservices@gmail.com

Pastikan kalau korang nak email, bagitau kami kat whatsapp 0127009605 (Syahrun). Takut tak perasan.

Dah pilih tshirt dan design? Follow next step!



2) TETAPKAN KUANTITI & SIZE

Kenapa? Sebab dengan kuantiti tu saya boleh sebut harga. Secara hipotesisnya: "Semakin banyak helai, semakin murah harga"

Size pulak adalah untuk mudahkan saya cek stock kat kilang sama ada size yg korang nak tu ada ke tak.

Dalam ni contoh sahaja. 30pcs beserta detail size yg saya perlukan.
Takda size? Korang jangan risau. Dari 1 bulan (Baby) sampailah 8xl (Bocey) insyaAllah ada.. Size measurement/ ukuran size korang boleh tengok kat katalog2 menu atas nun.

Dah ada size? ok move to the next stage....



3) SAYA SEBUT HARGA, ANDA DEPOSIT

Berdasarkan maklumat tempahan yang korang bagi, saya akan sebut harga terbaik dari ladang. Taknak bebankan korang dengan kos yang terlalu tinggi.

Gambar hanya sekadar contoh..

"Ssssshhh jangan bagitau kedai lain.. Untuk makluman korang, kalau order kat tempat lain, ada yang kenakan caj block printing tau. Tapi kat sini, saya tak caj block printing pon walaupun order korang cuma 5 helai"

Deal punya deal, dipendekkan cerita, korang setuju dengan harga saya bagi. So korang kena letak DEPOSIT dulu untuk confirm order dengan saya.

Biasanya saya ambil 60% dari total sebagai deposit. Ikut pada keadaan..

Akaun yang anda perlu transfer/ bank in/ deposit adalah:

Akaun: Maybank Bhd
No. Akaun: 1514 4516 9306
Nama: Mohamad Syahrun bin Mohd Rasip

Lepas je deposit, tunjukkan resit okay..

Ok then kita pergi ke next step..



4) SAYA BAGI DRAFT BAJU

Yup.. Kini giliran kami bekerja. Dalam masa 3 hari dari tarikh anda deposit, saya akan sediakan draft baju.


Draft? Apa tu?

Draft ni adalah gambaran awal macam mana korang punya baju akan dicetak. Secara matematika nya:

" DRAFT BAJU = HASIL BAJU "

Lepas tu korang pon setuju dengan draft tu. Tak pening kepala, kita move to 5th step..



5) KAMI PRINT BAJU ANDA

Time baju anda ditenyeh sama saya.


Lama ke proses nak cetak/printing ni?

Hanya memakan masa 5 hari bekerja jer.. Tapi kalau korang nak tempah beratus-ratus helai, tempah la awal sikit yer.. Kalau tak kesian saya nak makan pon tak sempat. hehe

Masa printing selesai, saya akan tunjukkan gambar baju anda yang dah siap..

Lepas tu nak buat apa? Follow the last step!



6) ANDA BAYAR BAKI, KAMI POS

Ok sekarang korang boleh collect baju korang kat saya. Kalau jauh, biar saya hantar baju kepada rumah korang. Toksah peghabih duit minyak (bak kata orang Kedah)..


Selepas POS (kalau korang nak pos lah), saya akan bagi tracking no. Korang boleh cek tracking no kat sini; Cek Tracking Number Pos Laju.

Korang akan diberikan detail (oleh Pos Laju) kat mana barang korang berada sekarang. So taklah risau barang hilang.

As simple as that. Tak perlu pening kepala tanya nak order cemane lagi.

Follow step by step then U will get what U want!

InsyaAllah.

Jumpa anda di whatsapp okay!


No comments:

Post a Comment